کد خبر: 1219637
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
امروز بشر به مرحله بسیار تعیین‌کننده‌ای رسیده و نقش رسانه و فضای مجازی در این مرحله و روشنگری و تبلیغ اشغالگری‌ها، خباثت‌ها و خیانت‌ها نقشی محوری، اساسی و اصولی است
 مصطفی شاه کرمی
جوان آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج با تأکید بر اینکه امروز فناوری‌های دیجیتالی و رسانه‌ای باید در خدمت بشریت، صلح و آزادی باشد، گفت: امروز به توفیق الهی با حضور جوانان، قدرت جدیدی در فضای رسانه‌ها و فضای مجازی شکل گرفته و جبهه گسترده‌ای در این زمینه ایجاد شده و بر مسئولان واجب است که از این جوانان حمایت کنند. 
مراسم اختتامیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج روز گذشته در سالن همایش‌های دانشگاه جامع انقلاب اسلامی پادگان حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد. سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی بیان کرد: در روز‌های پایانی ماه شعبان و فرارسیدن ماه ضیافت الهی هستیم. امسال بهار قرآن با بهار طبیعت مقارن شده‌است. استقبال بسیار خوبی از رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج شد و این استقبال مسئولیت ما را در قبال مردم به ویژه فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی سنگین‌تر می‌کند. از تمامی مسئولان فضای مجازی بسیج و دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد ملی تقدیر می‌کنم. 
سردار سلیمانی بیان کرد: حقیقت این است که تمدن غرب به نقطه بسیار واضحی رسیده است. در ۳۰۰ سال گذشته با استفاده از دانش توانستند بر بسیاری از ملت‌ها مسلط شوند. طی قرون اخیر شاهد حملات تمدن غربی علیه کشور‌های آفریقایی و آسیایی بوده‌ایم که نتیجه آن ایجاد استعمار و قتل عام میلیون‌ها انسان در جهان بود. 
وی افزود: ملت مظلوم فلسطین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سرزمین آن‌ها از سوی صهیونیست‌ها اشغال شد. عملیات طوفان الاقصی پاسخی به یکصد سال فشار و قتل عام مردم فلسطین بود. بیش از ۶۵ حادثه قتل عام عمومی در سرگذشت این مردم مظلوم وجود داشته است. 
 
 روشنگری در فضای مجازی
سلیمانی تصریح کرد: امروز جوانان و فعالان رسانه‌ای ما از آگاهی بالایی برخوردار هستند. امروز بشر به مرحله بسیار تعیین‌کننده‌ای رسیده و نقش رسانه و فضای مجازی در این مرحله و روشنگری و تبلیغ اشغالگری‌ها، خباثت‌ها و خیانت‌ها نقشی محوری، اساسی و اصولی و نه نقشی حاشیه‌ای و فرعی است. رسانه‌ها باید بشریت را با حقایق جهانی آشنا کنند. ۲۵۰ سال از حیات دولت امریکا گذشته است که امریکایی‌ها ۲۴۰ سال از این مدت را در جنگ بوده‌اند. 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: جلوگیری از وحشی‌گری غربی‌ها باید از سوی ملت‌های آنان انجام شود که این مسئله تلاش رسانه‌ها را برای آگاه‌سازی مردم جهان می‌طلبد و شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی باید این وظیفه مهم را به دوش خود احساس کند. امروز فناوری‌های دیجیتالی و رسانه‌ای باید در خدمت بشریت و صلح و آزادی باشد. در عصر حاضر انقلاب اسلامی ایران منادی اصلی سعادت و آزادی و حقیقت‌خواهی بشریت است. 
وی تصریح کرد: امروز به توفیق الهی با حضور جوانان، قدرت جدیدی در فضای رسانه‌ها و فضای مجازی شکل گرفته و جبهه گسترده‌ای در این زمینه ایجاد شده‌است. بر همه مسئولان کشور واجب است که از این جوانان حمایت کنند. 
 
 نیاز به تولیدات محتوایی فاخر
در ادامه این مراسم سید محمدامین آقا میری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز در سخنانی گفت: امروز برای اینکه بتوانیم حرف خود را بزنیم، نیاز به تولیدات محتوایی فاخر و قوی داریم. 
آقامیری بیان کرد: هر چه جلوتر می‌رویم، فضای مجازی بیشتر ساختار‌های سنتی را تغییر می‌دهد. امروز این سکو‌ها هستند که افکار و مسیر جامعه را شکل می‌دهند؛ بنابراین ما هم به سکو و هم به محتوا برای این سکو نیاز داریم تا مسیر آینده به خوبی شکل گیرد. سکویی که امروز در جهان، مظلومیت مردم غزه را نشان داد، از فعالیت‌های دیگر در این زمینه مهم‌تر بود؛ بنابراین تمرکز ما بر ایجاد محتوا‌ها و مسیر‌هایی است که بتوانیم حرف، ایده و گفتمان خود را به جهانیان برسانیم. 
وی تصریح کرد: در ساختار سنتی زمانی که اتفاقی رخ می‌داد، از ابزار‌هایی مانند صدا و سیما برای آگاهی جامعه استفاده می‌کردیم. امروز ابزار‌های جدیدی ایجاد شده و ابزار روایت در فضای مجازی بسیار مؤثر است و اگر قصد داریم مفاهیم و اتفاقات را برای جامعه روایت کنیم، باید راویان فضای مجازی که همان تولیدکنندگان محتوا هستند، روایتگری این مسئله را برعهده گیرند؛ بنابراین اگر بتوانیم مسیر روایت و انتقال مفاهیم برای جامعه را در دست بگیریم، می‌توانیم حقیقت را به مردم برسانیم. 
 
 تجلیل از برگزیدگان
در بخش دیگری از این مراسم، برنامه اهدای جوایز به برترین‌های بخش شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی و همچنین برترین پایگاه‌های خبری بسیج برگزار شد. همچنین در بخش تجلیل از برترین‌های پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج به برترین‌های مرکز فناوری فضای مجازی بسیج، مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی و مرکز نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی جوایزی اهدا شد. 
برگزاری برنامه رونمایی از بازی رایانه‌ای «مدال ذوالفقار»، تجلیل از چهره‌های ماندگار فضای مجازی بسیج، معرفی چهره سال فضای مجازی و برگزیدگان نهایی رویداد پایان بخش این مراسم بود. بر این اساس تیم‌های شرکت‌کننده از استان‌های سمنان، کرمانشاه و تهران بزرگ به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بخش پویانمایی را به دست آوردند. 
تیم‌های شرکت‌کننده از استان‌های سمنان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی نیز در بخش بازی‌های ویژه تلفن همراه به ترتیب حائز مقام‌های اول تا سوم شدند، همچنین تیم شرکت‌کننده از استان همدان شایسته تقدیر شناخته و معرفی شد. در بخش نرم‌افزار‌های ویژه تلفن همراه استان‌های سمنان، همدان و آذربایجان شرقی رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند. 
در بخش تجلیل از چهره‌های ماندگار فضای مجازی نیز ضمن تجلیل از خانواده شهیده «فائزه رحیمی» از شهدای حادثه تروریستی کرمان به عنوان چهره سال فضای مجازی و همچنین تجلیل از خانواده شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد (دختر کاپشن صورتی) از حجت‌الاسلام محمدحسین راجی به عنوان چهره شاخص عرصه جهاد تبیین نیز تجلیل شد. همچنین ملیکا زارعی به عنوان چهره سال فضای مجازی به خاطر مواضع وطن‌دوستانه مورد تقدیر قرار گرفت. 
جایزه ویژه‌ای نیز از سوی رئیس سازمان فضای مجازی به بچه‌های دهه نودی بازی‌ساز استان البرز به عنوان کم‌سن‌ترین تیم شرکت‌کننده در پنجمین رویداد تولیدمحتوای دیجیتال بسیج اهدا شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار